Sunday, May 3, 2020

Πως μπορούν οι γονείς να διαχειριστούν την άρνηση των παιδιών στην εξ′ αποστάσεως διδασκαλία

Με την επίβλεψη των παιδιών  στην εξ΄ αποστάσεως διδασκαλία, ήρθαν αντιμέτωποι πάρα πολλοί γονείς, τον τελευταίο μήνα. Είναι μεγάλο κατόρθωμα για τους γονείς να καταφέρουν να πείσουν το παιδί τους , ανεξάρτητα από την βαθμίδα εκπαίδευσης στην οποία βρίσκεται αυτό, να καθίσει μπροστά σε έναν υπολογιστή για να κάνει μάθημα και να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των δασκάλων και καθηγητών.
Πώς μπορούν όμως οι γονείς, οι οποίοι μπορεί να βρίσκονται σε δύσκολη θέση λόγω κοινωνικών ή οικονομικών προβλημάτων που έφερε ο κορωνοϊός, να κινητοποιήσουν τα παιδιά τους ώστε να ασχοληθούν με την εξ΄αποστάσεως διδασκαλία;
Την περίοδο της καραντίνας, είναι αναμενόμενο, τα παιδιά μαζί με τους γονείς στο σπίτι να μην μάθουν τόσα πολλά όσα θα μάθαιναν στο σχολείο. Γι΄αυτό λοιπόν, καλό θα ήταν οι γονείς να μειώσουν τις απαιτήσεις και τις προσδοκίες τους απέναντι στα παιδιά. Επίσης, αν το παιδί αρνείται να συνεργαστεί, καλό θα ήταν να έρθουν σε επικοινωνία με το δάσκαλο, να του εκθέσουν την κατάσταση, ώστε να προσπαθήσει και αυτός να βοηθήσει από τη μεριά του έχοντας τις ανάλογες απαιτήσεις.
Δεν πρέπει να ξεχνάνε οι γονείς, ειδικά αυτήν την περίοδο, ότι βασική  προτεραιότητα πρέπει να είναι η σχέση τους με τα παιδιά και το πώς θα την κρατήσουν δυνατή. Την συγκεκριμένη περίοδο καλό θα ήταν να μην πιέζουν καταστάσεις και να αποφεύγουν τις εντάσεις, κάνοντας ένα βήμα πίσω. Ούτως ή άλλως δεν βοηθάει να υποχρεώσουν ένα παιδί να διαβάσει παρά τη θέλησή του.
Καλό θα ήταν να βοηθήσουν τα παιδιά τους, να χωρίσουν τις υποχρεώσεις τους σε αυτές που θα γίνουν άμεσα και για αυτές που μπορεί να γίνουν αργότερα. Με αυτό τον τρόπο τα παιδιά μπορούν να αποφασίσουν τα ίδια για το πώς θα χειριστούν τις υποχρεώσεις τους και να αισθάνονται χαρούμενα όταν θα καταφέρουν να τις ολοκληρώσουν.
Στην περίπτωση που ένα παιδί δεν ανταποκρίνεται στα μαθήματα του, ο γονέας θα μπορούσε να μετατρέψει το διάβασμα σε παιχνίδι. Θα μπορούσε το παιδί να υποδυθεί το δάσκαλο στον γονιό ή σε κάποιο μικρότερο αδερφάκι του, με αυτό τον τρόπο, θα αφομοιώσει πιο εύκολα την ύλη. Επίσης, αν υπάρχουν στο σπίτι μαρκαδόροι που σβήνουν με νερό, θα μπορούσε το παιδί να γράψει τις ασκήσεις του στα πλακάκια, έχοντας την αίσθηση ότι γράφει σε ένα τεράστιο προσωπικό πίνακα.
Πολλοί γονείς έχουν στο μυαλό τους ότι τα παιδιά μαθαίνουν τα σημαντικά πράγματα στο σχολείο, ενώ στο σπίτι κάνουν εργασίες ή ξεκουράζονται. Τα παιδιά μαθαίνουν παντού! Είτε βρίσκονται στο σχολείο είτε βρίσκονται στο σπίτι με τους γονείς. Το σπίτι είναι ένα μεγάλο και σημαντικό σχολείο. Οι γονείς μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά τους και να συσφίξουν τις σχέσεις μαζί τους διαβάζοντας μαζί ή κάνοντας πράγματα που ευχαριστούν όλα τα μέλη της οικογένειας. 
  
Η δράση υλοποιείται στο πλαίσιο του έργου: 

«In4Child - Ψυχοκοινωνικές και υγειονομικές παρεμβάσεις για την ευημερία των παιδιών από ευάλωτους πληθυσμούς», το οποίο χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Πρόγραμμα Interreg IPA CBC «Ελλάδα – Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας 2014-2020», με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και Εθνικών Πόρων των συμμετεχουσών χωρών.

Η δράση εντάσσεται στους 1,3,4,10,11 των Global Goals 17 Βιώσιμης Ανάπτυξης 

 






με την υποστήριξη των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών δια των Υπευθύνων Σχολικών Δραστηριοτήτων

No comments:

Post a Comment

#WorldMentalHealthDay Σύνθημα καμπάνιας Φροντίδα ψυχικής υγείας για όλους: ας την κάνουμε πραγματικότητα

    H πανδημία COVID-19 είχε σημαντικό αντίκτυπο στην ψυχική υγεία των ανθρώπων.  Ορισμένες ομάδες, συμπεριλαμβανομένων των εργαζομένων στην...