Monday, May 11, 2020

Οι 10 κορυφαίες ερωτήσεις σχετικά με τον εκφοβισμό στον κυβερνοχώρο




Cyberbullying: Τι είναι και πώς να το σταματήσετε
«Τι θα θέλατε να μά
θετε για τον εκφοβισμό στον κυβερνοχώρο;» Θέσαμε αυτήν την ερώτηση στους νέους και λάβαμε χιλιάδες απαντήσεις από όλο τον κόσμο. 
Συγκεντρώσαμε ειδικούς της UNICEF, διεθνείς εμπειρογνώμονες στον εκφοβισμό στον κυβερνοχώρο και την προστασία των παιδιών και συνεργαστήκαμε με το Facebook, το Instagram και το Twitter για να απαντήσουμε στις ερωτήσεις και να δώσουμε τις συμβουλές τους σχετικά με τρόπους αντιμετώπισης του διαδικτυακού εκφοβισμού. 


Τι είναι ο εκφοβισμός στον κυβερνοχώρο;

Ο εκφοβισμός στον κυβερνοχώρο εκφοβίζει με τη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών. Μπορεί να πραγματοποιηθεί σε κοινωνικά μέσα, πλατφόρμες ανταλλαγής μηνυμάτων, πλατφόρμες παιχνιδιών και κινητά τηλέφωνα. Είναι επαναλαμβανόμενη συμπεριφορά, που στοχεύει στο να τρομάζει, να εξοργίζει ή να ντροπιάζει όσους στοχεύονται. Τα παραδείγματα περιλαμβάνουν:
  • διαδίδοντας ψέματα ή δημοσιεύοντας ενοχλητικές φωτογραφίες κάποιου στα κοινωνικά μέσα
  • αποστολή επιβλαβών μηνυμάτων ή απειλών μέσω πλατφορμών ανταλλαγής μηνυμάτων
  • πλαστοπροσωπία κάποιου και αποστολή μέσων μηνυμάτων σε άλλους για λογαριασμό του. 
Ο εκφοβισμός πρόσωπο με πρόσωπο και ο εκφοβισμός στον κυβερνοχώρο μπορούν συχνά να συμβούν το ένα δίπλα στο άλλο. Ωστόσο, ο εκφοβισμός στον κυβερνοχώρο αφήνει ένα ψηφιακό αποτύπωμα - ένα ρεκόρ που μπορεί να αποδειχθεί χρήσιμο και να παρέχει στοιχεία για να σταματήσει η κατάχρηση.
 

Εάν ανησυχείτε για την ασφάλειά σας ή για κάτι που σας έχει συμβεί στο διαδίκτυο, μιλήστε επειγόντως με έναν ενήλικα που εμπιστεύεστε. Ή επισκεφτείτε το Child Helpline International για να βρείτε βοήθεια στη χώρα σας.

1. Είμαι εκφοβισμός στο διαδίκτυο; Πώς λέτε τη διαφορά μεταξύ ενός αστείου και του εκφοβισμού;
2. Ποιες είναι οι επιπτώσεις του διαδικτυακού εκφοβισμού;
3. Σε ποιον πρέπει να μιλήσω εάν κάποιος με εκφοβίζει στο διαδίκτυο; Γιατί είναι σημαντική η αναφορά;
4. Αντιμετωπίζω τον εκφοβισμό στον κυβερνοχώρο, αλλά φοβάμαι να μιλήσω στους γονείς μου για αυτό. Πώς μπορώ να τους προσεγγίσω;
5. Πώς μπορώ να βοηθήσω τους φίλους μου να αναφέρουν μια περίπτωση εκφοβισμού στον κυβερνοχώρο ειδικά εάν δεν θέλουν να το κάνουν;
6. Πώς σταματάμε τον εκφοβισμό στον κυβερνοχώρο χωρίς να εγκαταλείπουμε την πρόσβαση στο Διαδίκτυο;
7. Πώς εμποδίζω να χρησιμοποιώ τα προσωπικά μου στοιχεία για να με χειραγωγεί ή να με ταπεινώνει στα κοινωνικά μέσα;
8. Υπάρχει τιμωρία για εκφοβισμό στον κυβερνοχώρο;
9. Οι εταιρείες Διαδικτύου δεν φαίνεται να νοιάζονται για διαδικτυακό εκφοβισμό και παρενόχληση. Κρίνονται υπεύθυνοι;
10. Υπάρχουν διαδικτυακά εργαλεία κατά του εκφοβισμού για παιδιά ή νέους;
Μου παρενοχλούνται διαδικτυακά;  Πώς λέτε τη διαφορά μεταξύ ενός αστείου και του εκφοβισμού;
 
UNICEF: 
Όλοι οι φίλοι αστειεύονται μεταξύ τους, αλλά μερικές φορές είναι δύσκολο να πει κανείς εάν κάποιος διασκεδάζει ή προσπαθεί να σας πληγώσει, ειδικά στο διαδίκτυο. Μερικές φορές θα το γελάσουν με ένα "αστείο" ή "μην το παίρνεις τόσο σοβαρά." 
Αλλά αν αισθάνεστε πληγωμένοι ή νομίζετε ότι άλλοι σας γελούν αντί για σας, τότε το αστείο έχει πάει πολύ μακριά. Εάν συνεχιστεί ακόμη και αφού έχετε ζητήσει από το άτομο να σταματήσει και εξακολουθείτε να αισθάνεστε αναστατωμένος για αυτό, τότε αυτό θα μπορούσε να είναι εκφοβισμός.
Και όταν ο εκφοβισμός πραγματοποιείται στο διαδίκτυο, μπορεί να οδηγήσει σε ανεπιθύμητη προσοχή από ένα ευρύ φάσμα ανθρώπων, συμπεριλαμβανομένων των ξένων. Όπου κι αν συμβεί, εάν δεν είστε ικανοποιημένοι με αυτό, δεν θα πρέπει να το υποστηρίζετε.
Καλέστε το ό, τι θέλετε - αν νιώθετε άσχημα και δεν σταματήσει, τότε αξίζει να λάβετε βοήθεια. Το να σταματήσει τον εκφοβισμό στον κυβερνοχώρο δεν είναι μόνο να φωνάζεις εκφοβιστές, αλλά επίσης να αναγνωρίζεις ότι όλοι αξίζουν σεβασμό - στο διαδίκτυο και στην πραγματική ζωή.

2. Ποιες είναι οι επιπτώσεις του διαδικτυακού εκφοβισμού;


UNICEF:
Όταν ο εκφοβισμός συμβαίνει στο διαδίκτυο, μπορεί να αισθάνεται σαν να δέχεστε επίθεση παντού, ακόμη και μέσα στο σπίτι σας. Φαίνεται ότι δεν υπάρχει διαφυγή. Τα αποτελέσματα μπορούν να διαρκέσουν πολύ και να επηρεάσουν ένα άτομο με πολλούς τρόπους:
  • Ψυχικά - αίσθημα αναστάτωσης, αμηχανία, ηλίθιος, ακόμη και θυμωμένος 
  • Συναισθηματικά - ντροπή ή απώλεια ενδιαφέροντος για τα πράγματα που αγαπάτε
  • Σωματικά - κουρασμένοι (απώλεια ύπνου) ή που εμφανίζουν συμπτώματα όπως πόνο στο στομάχι και πονοκεφάλους 
Το αίσθημα του γέλιου ή της παρενόχλησης από άλλους, μπορεί να εμποδίσει τους ανθρώπους να μιλήσουν ή να προσπαθήσουν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα. Σε ακραίες περιπτώσεις, ο εκφοβισμός στον κυβερνοχώρο μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε ανθρώπους που παίρνουν τη ζωή τους. 
Ο εκφοβισμός στον κυβερνοχώρο μπορεί να μας επηρεάσει με πολλούς τρόπους. Αλλά αυτά μπορούν να ξεπεραστούν και οι άνθρωποι μπορούν να ανακτήσουν την εμπιστοσύνη και την υγεία τους.


Σε ποιον πρέπει να μιλήσω εάν κάποιος με εκφοβίζει στο διαδίκτυο;  Γιατί είναι σημαντική η αναφορά;
UNICEF

3. Σε ποιον πρέπει να μιλήσω εάν κάποιος με εκφοβίζει στο διαδίκτυο; Γιατί είναι σημαντική η αναφορά;


UNICEF: 
Εάν νομίζετε ότι σας εκφοβίζονται, το πρώτο βήμα είναι να ζητήσετε βοήθεια από κάποιον που εμπιστεύεστε, όπως οι γονείς σας, ένα στενό μέλος της οικογένειας ή άλλος έμπιστος ενήλικος.
Στο σχολείο σας μπορείτε να επικοινωνήσετε με έναν σύμβουλο, τον αθλητικό προπονητή ή τον αγαπημένο σας δάσκαλο.
Και αν δεν είστε άνετοι να μιλήσετε με κάποιον που γνωρίζετε, αναζητήστε μια γραμμή βοήθειας στη χώρα σας για να μιλήσετε με έναν επαγγελματία σύμβουλο.
Εάν ο εκφοβισμός συμβαίνει σε μια κοινωνική πλατφόρμα, εξετάστε το ενδεχόμενο να αποκλείσετε τον εκφοβισμό και να αναφέρετε επίσημα τη συμπεριφορά τους στην ίδια την πλατφόρμα. Οι εταιρείες κοινωνικών μέσων είναι υποχρεωμένες να διατηρούν τους χρήστες τους ασφαλείς.
Μπορεί να είναι χρήσιμο να συλλέξετε αποδεικτικά στοιχεία - μηνύματα κειμένου και στιγμιότυπα οθόνης από δημοσιεύσεις κοινωνικών μέσων - για να δείξετε τι συμβαίνει.
Για να σταματήσει ο εκφοβισμός, πρέπει να προσδιοριστεί και η αναφορά είναι βασική. Μπορεί επίσης να δείξει στον εκφοβιστή ότι η συμπεριφορά τους είναι απαράδεκτη.
Εάν κινδυνεύετε άμεσα, θα πρέπει να επικοινωνήσετε με την αστυνομία ή τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης στη χώρα σας.
Για να σταματήσει ο εκφοβισμός, πρέπει να προσδιοριστεί και η αναφορά είναι βασική.

Facebook / Instagram: 
Εάν εκφοβίζετε στο διαδίκτυο, σας συνιστούμε να μιλήσετε με έναν γονέα, δάσκαλο ή κάποιον άλλο που μπορείτε να εμπιστευτείτε - έχετε το δικαίωμα να είστε ασφαλείς. Κάνουμε επίσης εύκολη την αναφορά τυχόν εκφοβισμού απευθείας στο Facebook ή το Instagram.
Μπορείτε πάντα να στείλετε στην ομάδα μας μια ανώνυμη αναφορά από μια ανάρτηση, ένα σχόλιο ή μια ιστορία στο Facebook ή το Instagram.
Έχουμε μια ομάδα που ελέγχει αυτές τις αναφορές όλο το 24ωρο σε όλο τον κόσμο σε 50+ γλώσσες και θα καταργήσουμε οτιδήποτε είναι καταχρηστικό ή εκφοβισμό. Αυτές οι αναφορές είναι πάντα ανώνυμες.
Έχουμε έναν οδηγό στο Facebook που μπορεί να σας βοηθήσει να ακολουθήσετε τη διαδικασία αντιμετώπισης του εκφοβισμού - ή τι να κάνετε εάν δείτε κάποιον άλλο να εκφοβίζεται. Στο Instagram, διαθέτουμε επίσης έναν Οδηγό γονέα που παρέχει συστάσεις για γονείς, κηδεμόνες και αξιόπιστους ενήλικες σχετικά με τον τρόπο πλοήγησης στον εκφοβισμό στον κυβερνοχώρο και έναν κεντρικό κόμβο  όπου μπορείτε να μάθετε για τα εργαλεία ασφαλείας μας.

Κελάδημα: 
Εάν πιστεύετε ότι εκφοβίζετε στον κυβερνοχώρο, το πιο σημαντικό πράγμα είναι να διασφαλίσετε ότι είστε ασφαλείς. Είναι σημαντικό να έχεις κάποιον να μιλήσει για το τι περνάς. Αυτό μπορεί να είναι δάσκαλος, άλλος αξιόπιστος ενήλικος ή γονέας. Συζητήστε με τους γονείς και τους φίλους σας για το τι να κάνετε αν εσείς ή ένας φίλος σας εκφοβίζετε στον κυβερνοχώρο.
Ενθαρρύνουμε τους ανθρώπους να μας αναφέρουν λογαριασμούς που ενδέχεται να παραβιάζουν τους κανόνες μας. Μπορείτε να το κάνετε αυτό μέσω των σελίδων υποστήριξης στο  Κέντρο βοήθειας ή μέσω του μηχανισμού αναφοράς εντός του Tweet κάνοντας κλικ στην επιλογή "Αναφορά Tweet".


Αντιμετωπίζω εκφοβισμό στον κυβερνοχώρο, αλλά φοβάμαι να μιλήσω με τους γονείς μου για αυτό.  Πώς μπορώ να τους προσεγγίσω;
UNICEF

4. Αντιμετωπίζω τον εκφοβισμό στον κυβερνοχώρο, αλλά φοβάμαι να μιλήσω στους γονείς μου για αυτό. Πώς μπορώ να τους προσεγγίσω;


UNICEF: 
Εάν αντιμετωπίζετε εκφοβισμό στον κυβερνοχώρο, μιλώντας σε έναν αξιόπιστο ενήλικα - σε κάποιον που αισθάνεστε ασφαλείς να μιλήσετε - είναι ένα από τα πιο σημαντικά πρώτα βήματα που μπορείτε να κάνετε.
Η συζήτηση με τους γονείς δεν είναι εύκολη για όλους. Υπάρχουν όμως πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να βοηθήσετε τη συνομιλία. Επιλέξτε μια ώρα για να μιλήσετε όταν γνωρίζετε ότι έχετε την πλήρη προσοχή τους. Εξηγήστε πόσο σοβαρό είναι το πρόβλημα για εσάς. Θυμηθείτε, μπορεί να μην είναι τόσο εξοικειωμένοι με την τεχνολογία όσο είστε, οπότε ίσως χρειαστεί να τους βοηθήσετε να κατανοήσουν τι συμβαίνει.
Μπορεί να μην έχουν άμεσες απαντήσεις για εσάς, αλλά είναι πιθανό να θέλουν να βοηθήσουν και μαζί μπορείτε να βρείτε μια λύση. Δύο κεφάλια είναι πάντα καλύτερα από ένα! Εάν εξακολουθείτε να μην είστε σίγουροι για το τι πρέπει να κάνετε, εξετάστε το ενδεχόμενο να επικοινωνήσετε με άλλα αξιόπιστα άτομα . Υπάρχουν συχνά περισσότεροι άνθρωποι που σας ενδιαφέρουν και είναι πρόθυμοι να βοηθήσουν από ό, τι νομίζετε!


Πώς μπορώ να βοηθήσω τους φίλους μου να αναφέρουν μια περίπτωση εκφοβισμού στον κυβερνοχώρο ειδικά εάν δεν θέλουν να το κάνουν;
UNICEF

5. Πώς μπορώ να βοηθήσω τους φίλους μου να αναφέρουν μια περίπτωση εκφοβισμού στον κυβερνοχώρο ειδικά εάν δεν θέλουν να το κάνουν;


UNICEF: 
Όλοι μπορούν να γίνουν θύματα εκφοβισμού στον κυβερνοχώρο. Εάν βλέπετε αυτό να συμβαίνει σε κάποιον που γνωρίζετε, προσπαθήστε να προσφέρετε υποστήριξη.
Είναι σημαντικό να ακούσετε τον φίλο σας. Γιατί δεν θέλουν να αναφέρουν ότι εκφοβίζονται στον κυβερνοχώρο; Πώς νιώθουν; Ενημερώστε τους ότι δεν χρειάζεται να αναφέρουν επίσημα τίποτα, αλλά είναι σημαντικό να μιλήσετε με κάποιον που μπορεί να είναι σε θέση να βοηθήσει.
Θυμηθείτε, ο φίλος σας μπορεί να αισθάνεται εύθραυστος. Να είστε ευγενικοί σε αυτούς. Βοηθήστε τους να σκεφτούν τι λένε και σε ποιον. Προσφέρετε να πάτε μαζί τους εάν αποφασίσετε να αναφέρετε. Το πιο σημαντικό, υπενθυμίστε τους ότι είστε εκεί για αυτούς και θέλετε να βοηθήσετε.
Εάν ο φίλος σας εξακολουθεί να μην θέλει να αναφέρει το περιστατικό, τότε υποστηρίξτε τον στην εύρεση ενός αξιόπιστου ενήλικα που μπορεί να τον βοηθήσει να αντιμετωπίσει την κατάσταση. Να θυμάστε ότι σε ορισμένες περιπτώσεις οι συνέπειες του διαδικτυακού εκφοβισμού μπορεί να είναι απειλητικές για τη ζωή.
Το να μην κάνεις τίποτα μπορεί να αφήσει το άτομο να αισθάνεται ότι όλοι είναι εναντίον τους ή ότι κανείς δεν νοιάζεται. Τα λόγια σας μπορούν να κάνουν τη διαφορά.
Όλοι μπορούν να γίνουν θύματα εκφοβισμού στον κυβερνοχώρο.

Facebook / Instagram: 
Γνωρίζουμε ότι μπορεί να είναι δύσκολο να αναφέρετε κάποιον. Όμως, δεν είναι ποτέ εντάξει να εκφοβίζει κανέναν.
Η αναφορά περιεχομένου στο Facebook ή το Instagram μπορεί να μας βοηθήσει να σας κρατήσουμε ασφαλείς στις πλατφόρμες μας. Ο εκφοβισμός και η παρενόχληση είναι πολύ προσωπικά από τη φύση τους, οπότε σε πολλές περιπτώσεις, χρειαζόμαστε ένα άτομο να μας αναφέρει αυτήν τη συμπεριφορά προτού μπορέσουμε να το εντοπίσουμε ή να το καταργήσουμε.
Η αναφορά περίπτωσης εκφοβισμού στον κυβερνοχώρο είναι πάντα ανώνυμη στο Instagram και στο Facebook και κανείς δεν θα ξέρει ποτέ ότι μας ενημερώνετε για αυτήν τη συμπεριφορά.
Μπορείτε να αναφέρετε κάτι που αντιμετωπίζετε μόνοι σας, αλλά είναι εξίσου εύκολο να αναφέρετε για έναν από τους φίλους σας χρησιμοποιώντας τα διαθέσιμα εργαλεία απευθείας στην εφαρμογή. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πώς να αναφέρετε κάτι περιλαμβάνονται στο Κέντρο βοήθειας του Instagram και στο Κέντρο βοήθειας του Facebook .
Θα μπορούσατε επίσης να ενημερώσετε τον φίλο σας για ένα εργαλείο στο Instagram που ονομάζεται Restrict , όπου μπορείτε να προστατεύσετε διακριτικά τον λογαριασμό σας χωρίς να χρειάζεται να αποκλείσετε κάποιον - το οποίο μπορεί να φαίνεται σκληρό για μερικούς ανθρώπους.

Κελάδημα:
Ενεργοποιήσαμε τις  αναφορές παρευρισκομένων που σημαίνει ότι μπορείτε να κάνετε μια αναφορά για λογαριασμό άλλου ατόμου. Αυτό μπορεί τώρα να γίνει και για αναφορές ιδιωτικών πληροφοριών και πλαστοπροσωπίας.


Η σύνδεση στο διαδίκτυο μου δίνει πρόσβαση σε πολλές πληροφορίες, αλλά σημαίνει επίσης ότι είμαι ανοιχτός σε κατάχρηση.  Πώς σταματάμε τον εκφοβισμό στον κυβερνοχώρο χωρίς να εγκαταλείπουμε την πρόσβαση στο Διαδίκτυο;
UNICEF

6. Πώς σταματάμε τον εκφοβισμό στον κυβερνοχώρο χωρίς να εγκαταλείπουμε την πρόσβαση στο Διαδίκτυο;


UNICEF: 
Η σύνδεση στο Διαδίκτυο έχει τόσα πολλά οφέλη. Ωστόσο, όπως πολλά πράγματα στη ζωή, συνοδεύεται από κινδύνους που πρέπει να προστατευτείτε.
Εάν αντιμετωπίζετε εκφοβισμό στον κυβερνοχώρο, ίσως θελήσετε να διαγράψετε ορισμένες εφαρμογές ή να παραμείνετε εκτός σύνδεσης για λίγο για να δώσετε στον εαυτό σας χρόνο να ανακάμψει. Αλλά η αποχώρηση από το Διαδίκτυο δεν είναι μακροπρόθεσμη λύση. Δεν κάνατε τίποτα λάθος, οπότε γιατί πρέπει να είστε μειονεκτούν; Μπορεί ακόμη και να στείλει τους εκφοβιστές λάθος σήμα - ενθαρρύνοντας την απαράδεκτη συμπεριφορά τους. 
Όλοι θέλουμε να σταματήσει ο εκφοβισμός στον κυβερνοχώρο, ο οποίος είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους η αναφορά του εκφοβισμού στον κυβερνοχώρο είναι τόσο σημαντική. Όμως, η δημιουργία του Διαδικτύου που θέλουμε δεν υπερβαίνει τον εκφοβισμό. Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί σχετικά με το τι μοιραζόμαστε ή λέμε ότι μπορεί να βλάψει τους άλλους. Πρέπει να είμαστε ευγενικοί μεταξύ μας στο διαδίκτυο και στην πραγματική ζωή. Εξαρτάται από όλους μας!
Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί σχετικά με το τι μοιραζόμαστε ή λέμε ότι μπορεί να βλάψει τους άλλους.

Facebook / Instagram: 
Η διατήρηση ασφαλών και θετικών θέσεων για το Instagram και το Facebook για την αυτο-έκφραση είναι σημαντική για εμάς - οι άνθρωποι θα είναι άνετοι να μοιράζονται μόνο εάν αισθάνονται ασφαλείς. Όμως, γνωρίζουμε ότι ο διαδικτυακός εκφοβισμός μπορεί να παρεμποδίσει και να δημιουργήσει αρνητικές εμπειρίες. Γι 'αυτό στο Instagram και στο Facebook, δεσμευόμαστε να ηγηθούμε στον αγώνα κατά του εκφοβισμού στον κυβερνοχώρο.
Αυτό το κάνουμε με δύο βασικούς τρόπους. Πρώτον, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία για να αποτρέψουμε τους ανθρώπους να βιώνουν και να βλέπουν εκφοβισμό. Για παράδειγμα, οι χρήστες μπορούν να ενεργοποιήσουν μια ρύθμιση που χρησιμοποιεί τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης για να φιλτράρει και να αποκρύπτει αυτόματα σχόλια εκφοβισμού που προορίζονται για παρενόχληση ή αναστάτωση.
Δεύτερον, εργαζόμαστε για να ενθαρρύνουμε τη θετική συμπεριφορά και αλληλεπιδράσεις δίνοντας στους ανθρώπους εργαλεία για να προσαρμόσουν την εμπειρία τους στο Facebook και το Instagram. Το Restrict είναι ένα εργαλείο που έχει σχεδιαστεί για να σας δίνει τη δυνατότητα να προστατεύετε διακριτικά τον λογαριασμό σας, διατηρώντας παράλληλα τον εκφοβισμό.

Κελάδημα: 
Δεδομένου ότι εκατοντάδες εκατομμύρια άνθρωποι μοιράζονται ιδέες στο Twitter, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι δεν συμφωνούμε όλοι. Αυτό είναι ένα από τα οφέλη γιατί όλοι μπορούμε να μάθουμε από σεβαστές διαφωνίες και συζητήσεις.
Αλλά μερικές φορές, αφού έχετε ακούσει κάποιον για λίγο, ίσως να μην θέλετε να τον ακούσετε πια. Το δικαίωμά τους να εκφραστούν δεν σημαίνει ότι πρέπει να ακούσετε.


Πώς εμποδίζω να χρησιμοποιώ τα προσωπικά μου στοιχεία για να με χειραγωγεί ή να με ταπεινώνει στα κοινωνικά μέσα;
UNICEF

7. Πώς εμποδίζω να χρησιμοποιώ τα προσωπικά μου στοιχεία για να με χειραγωγεί ή να με ταπεινώνει στα κοινωνικά μέσα;


UNICEF: 
Σκεφτείτε δύο φορές πριν δημοσιεύσετε ή μοιραστείτε οτιδήποτε στο διαδίκτυο - μπορεί να παραμείνει στο Διαδίκτυο για πάντα και θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να σας βλάψει αργότερα. Μην δίνετε προσωπικά στοιχεία όπως τη διεύθυνση, τον αριθμό τηλεφώνου σας ή το όνομα του σχολείου σας.
Μάθετε σχετικά με τις ρυθμίσεις απορρήτου των αγαπημένων σας εφαρμογών κοινωνικών μέσων. Ακολουθούν ορισμένες ενέργειες που μπορείτε να κάνετε σε πολλές από αυτές: 
  • Μπορείτε να αποφασίσετε ποιος μπορεί να δει το προφίλ σας, να σας στείλει άμεσα μηνύματα ή να σχολιάσει τις αναρτήσεις σας προσαρμόζοντας τις ρυθμίσεις απορρήτου του λογαριασμού σας. 
  • Μπορείτε να αναφέρετε επιβλαβή σχόλια, μηνύματα και φωτογραφίες και να ζητήσετε την κατάργησή τους.
  • Εκτός από το «φιλικό», μπορείτε να αποκλείσετε εντελώς τους ανθρώπους για να τους εμποδίσετε να δουν το προφίλ σας ή να επικοινωνήσουν μαζί σας.
  • Μπορείτε επίσης να επιλέξετε να έχετε σχόλια από ορισμένα άτομα ώστε να εμφανίζονται μόνο σε αυτά χωρίς να τα αποκλείσετε εντελώς.
  • Μπορείτε να διαγράψετε αναρτήσεις στο προφίλ σας ή να τις αποκρύψετε από συγκεκριμένα άτομα. 
Στα περισσότερα από τα αγαπημένα σας μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα άτομα δεν ειδοποιούνται όταν τα αποκλείετε, τα περιορίζετε ή τα αναφέρετε.


Υπάρχει τιμωρία για τον εκφοβισμό στον κυβερνοχώρο;
UNICEF

8. Υπάρχει τιμωρία για εκφοβισμό στον κυβερνοχώρο;


UNICEF: 
Τα περισσότερα σχολεία αντιμετωπίζουν σοβαρά τον εκφοβισμό και θα αναλάβουν δράση εναντίον του. Εάν εκφοβίζετε στον κυβερνοχώρο από άλλους μαθητές, αναφέρετέ το στο σχολείο σας.
Άτομα που είναι θύματα οποιασδήποτε μορφής βίας, συμπεριλαμβανομένου του εκφοβισμού και του διαδικτυακού εκφοβισμού, έχουν δικαίωμα στη δικαιοσύνη και να λογοδοτήσουν ο δράστης.
Οι νόμοι κατά του εκφοβισμού, ιδίως σχετικά με τον εκφοβισμό στον κυβερνοχώρο, είναι σχετικά νέοι και εξακολουθούν να μην υπάρχουν παντού. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πολλές χώρες βασίζονται σε άλλους σχετικούς νόμους, όπως εκείνοι κατά της παρενόχλησης, για να τιμωρήσουν τις κυβερνο-εγκληματίες.
Σε χώρες που έχουν συγκεκριμένους νόμους για τον εκφοβισμό στον κυβερνοχώρο, η διαδικτυακή συμπεριφορά που προκαλεί σκόπιμα σοβαρή συναισθηματική δυσφορία θεωρείται εγκληματική δραστηριότητα. Σε ορισμένες από αυτές τις χώρες, τα θύματα εκφοβισμού στον κυβερνοχώρο μπορούν να ζητήσουν προστασία, να απαγορεύσουν την επικοινωνία από συγκεκριμένο άτομο και να περιορίσουν τη χρήση ηλεκτρονικών συσκευών που χρησιμοποιούνται από αυτό το άτομο για εκφοβισμό στον κυβερνοχώρο, προσωρινά ή μόνιμα.
Ωστόσο, είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι η τιμωρία δεν είναι πάντα ο πιο αποτελεσματικός τρόπος αλλαγής της συμπεριφοράς των εκφοβιστών. Είναι συχνά καλύτερο να επικεντρωθούμε στην αποκατάσταση της βλάβης και στην επιδιόρθωση της σχέσης.

Facebook / Instagram:
Στο Facebook, έχουμε ένα σύνολο προτύπων κοινότητας και στο Instagram, έχουμε οδηγίες κοινότητας που ζητάμε από την κοινότητά μας να ακολουθήσει. Εάν εντοπίσουμε περιεχόμενο που παραβιάζει αυτές τις πολιτικές, όπως σε περίπτωση εκφοβισμού ή παρενόχλησης, θα το καταργήσουμε.
Εάν πιστεύετε ότι το περιεχόμενο έχει καταργηθεί λανθασμένα, επιτρέπουμε επίσης ένσταση. Στο Instagram, μπορείτε να ζητήσετε επανεξέταση περιεχομένου ή κατάργησης λογαριασμού μέσω του Κέντρου βοήθειας . Στο Facebook, μπορείτε επίσης να ακολουθήσετε την ίδια διαδικασία στο Κέντρο βοήθειας .

Κελάδημα:
Εφαρμόζουμε έντονα τους κανόνες μας για να διασφαλίσουμε ότι όλοι οι άνθρωποι μπορούν να συμμετέχουν στη δημόσια συζήτηση ελεύθερα και με ασφάλεια. Αυτοί οι κανόνες καλύπτουν συγκεκριμένα έναν αριθμό τομέων, συμπεριλαμβανομένων θεμάτων όπως:
  • Βία
  • Σεξουαλική εκμετάλλευση παιδιών
  • Κατάχρηση / παρενόχληση
  • Μισητή συμπεριφορά
  • Αυτοκτονία ή αυτοτραυματισμός
  • Ευαίσθητα μέσα, όπως γραφική βία και περιεχόμενο ενηλίκων
Ως μέρος αυτών των κανόνων, λαμβάνουμε διάφορες ενέργειες επιβολής όταν το περιεχόμενο παραβιάζει. Όταν πραγματοποιούμε ενέργειες επιβολής, ενδέχεται να το κάνουμε είτε σε ένα συγκεκριμένο περιεχόμενο (π.χ. σε ένα μεμονωμένο Tweet ή Άμεσο Μήνυμα) είτε σε έναν λογαριασμό.
Μπορείτε να βρείτε περισσότερα για τις ενέργειες επιβολής μας εδώ .


Οι εταιρείες Διαδικτύου δεν φαίνεται να νοιάζονται για διαδικτυακό εκφοβισμό και παρενόχληση.  Κρίνονται υπεύθυνοι;
UNICEF

9. Οι εταιρείες Διαδικτύου δεν φαίνεται να νοιάζονται για διαδικτυακό εκφοβισμό και παρενόχληση. Κρίνονται υπεύθυνοι;


UNICEF: 
Οι εταιρείες Διαδικτύου δίνουν όλο και μεγαλύτερη προσοχή στο ζήτημα του διαδικτυακού εκφοβισμού.
Πολλοί από αυτούς εισάγουν τρόπους αντιμετώπισής του και προστατεύουν καλύτερα τους χρήστες τους με νέα εργαλεία, οδηγίες και τρόπους αναφοράς διαδικτυακής κατάχρησης.
Αλλά είναι αλήθεια ότι χρειάζονται ακόμη περισσότερα. Πολλοί νέοι αντιμετωπίζουν καθημερινό εκφοβισμό στον κυβερνοχώρο. Μερικοί αντιμετωπίζουν ακραίες μορφές διαδικτυακής κατάχρησης. Μερικοί έχουν πάρει τη ζωή τους ως αποτέλεσμα.
Οι εταιρείες τεχνολογίας έχουν την ευθύνη να προστατεύουν τους χρήστες τους, ιδίως τα παιδιά και τους νέους.
Εναπόκειται σε όλους μας να τους λογοδοτήσουμε όταν δεν ανταποκρίνονται σε αυτές τις ευθύνες.


Υπάρχουν διαδικτυακά εργαλεία κατά του εκφοβισμού για παιδιά ή νέους;
UNICEF

10. Υπάρχουν διαδικτυακά εργαλεία κατά του εκφοβισμού για παιδιά ή νέους;


UNICEF: 
Κάθε κοινωνική πλατφόρμα προσφέρει διαφορετικά εργαλεία (δείτε διαθέσιμα παρακάτω) που σας επιτρέπουν να περιορίσετε ποιος μπορεί να σχολιάσει ή να δει τις αναρτήσεις σας ή που μπορεί να συνδεθεί αυτόματα ως φίλος και να αναφέρετε περιπτώσεις εκφοβισμού. Πολλά από αυτά περιλαμβάνουν απλά βήματα για τον αποκλεισμό, τη σίγαση ή την αναφορά διαδικτυακού εκφοβισμού Σας ενθαρρύνουμε να τα εξερευνήσετε.
Οι εταιρείες κοινωνικών μέσων παρέχουν επίσης εκπαιδευτικά εργαλεία και καθοδήγηση για παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικούς για να μάθουν σχετικά με τους κινδύνους και τους τρόπους να παραμείνουν ασφαλείς στο διαδίκτυο.
Επίσης, η πρώτη γραμμή άμυνας κατά του διαδικτυακού εκφοβισμού θα μπορούσε να είναι εσείς. Σκεφτείτε πού συμβαίνει ο εκφοβισμός στον κυβερνοχώρο στην κοινότητά σας και τρόποι με τους οποίους μπορείτε να βοηθήσετε - αυξάνοντας τη φωνή σας, φωνάζοντας εκφοβιστές, επικοινωνώντας με έμπιστους ενήλικες ή δημιουργώντας επίγνωση του ζητήματος. Ακόμη και μια απλή πράξη καλοσύνης μπορεί να προχωρήσει πολύ.
Εάν ανησυχείτε για την ασφάλειά σας ή για κάτι που σας έχει συμβεί στο διαδίκτυο, μιλήστε επειγόντως με έναν ενήλικα που εμπιστεύεστε. Πολλές χώρες έχουν μια ειδική γραμμή βοήθειας που μπορείτε να καλέσετε δωρεάν και να μιλήσετε με κάποιον ανώνυμα. Επισκεφτείτε το  Child Helpline International  για να βρείτε βοήθεια στη χώρα σας.
Η πρώτη γραμμή άμυνας κατά του εκφοβισμού στον κυβερνοχώρο θα μπορούσε να είναι εσείς.

Facebook / Instagram: 
Διαθέτουμε διάφορα εργαλεία για να διατηρήσουμε τους νέους ασφαλείς:
  • Μπορείτε να επιλέξετε να αγνοήσετε όλα τα μηνύματα από εκφοβισμό ή να χρησιμοποιήσετε το εργαλείο περιορισμού για να προστατεύσετε διακριτικά τον λογαριασμό σας χωρίς να ειδοποιηθεί το άτομο αυτό.
  • Μπορείτε να εποπτεύετε σχόλια στις δικές σας αναρτήσεις.
  • Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις σας, έτσι ώστε μόνο τα άτομα που ακολουθείτε να σας στέλνουν ένα άμεσο μήνυμα.
  • Και στο Instagram, σας στέλνουμε μια ειδοποίηση ότι πρόκειται να δημοσιεύσετε κάτι που μπορεί να ξεπεράσει το όριο, ενθαρρύνοντάς σας να επανεξετάσετε.
Για περισσότερες συμβουλές σχετικά με τον τρόπο προστασίας του εαυτού σας και των άλλων από τον εκφοβισμό στον κυβερνοχώρο, ρίξτε μια ματιά στους πόρους μας στο Facebook ή το Instagram .

Κελάδημα:
Εάν τα άτομα στο Twitter γίνουν ενοχλητικά ή αρνητικά, έχουμε εργαλεία που μπορούν να σας βοηθήσουν και η ακόλουθη λίστα συνδέεται με οδηγίες σχετικά με τον τρόπο ρύθμισής τους. 
  • Σίγαση - κατάργηση των Tweets ενός λογαριασμού από το χρονολόγιό σας χωρίς να καταργήσετε την παρακολούθηση ή να αποκλείσετε αυτόν τον λογαριασμό
  • Αποκλεισμός - περιορισμός συγκεκριμένων λογαριασμών από το να επικοινωνούν μαζί σας, να βλέπουν τα Tweets και να σας ακολουθούν
  • Αναφορά - υποβολή αναφοράς για καταχρηστική συμπεριφορά

Συνεισφορές εμπειρογνωμόνων από: Sonia Livingstone, OBE, Καθηγητής Κοινωνικής Ψυχολογίας, Τμήμα Μέσων και Επικοινωνιών, London School of Economics. Καθηγητής Amanda Third, Καθηγητής Ερευνητής, Ινστιτούτο Πολιτισμού και Κοινωνίας, Πανεπιστήμιο του Δυτικού Σίδνεϊ.
Με ιδιαίτερες ευχαριστίες σε: Facebook, Instagram και Twitter.
Συνεισφορές της UNICEF: Mercy Agbai, Stephen Blight, Anjan Bose, Alix Cabral, Rocio Aznar Daban, Siobhan Devine, Emma Ferguson, Nicole Foster, Nelson Leoni, Supreet Mahanti, Clarice Da Silva e Paula, Michael Sidwell, Daniel Kardefelt Winther.
 

Σε οποιονδήποτε έχει εκφοβιστεί ποτέ στο διαδίκτυο: Δεν είστε μόνοι

Οι TikTok πρωταγωνιστούν στον Charli και τον Dixie D'Amelio για την προσωπική τους εμπειρία από τον εκφοβισμό και μοιράζονται συμβουλές για το πώς να κάνουν το Διαδίκτυο ένα καλύτερο μέρος.

No comments:

Post a Comment

#WorldMentalHealthDay Σύνθημα καμπάνιας Φροντίδα ψυχικής υγείας για όλους: ας την κάνουμε πραγματικότητα

    H πανδημία COVID-19 είχε σημαντικό αντίκτυπο στην ψυχική υγεία των ανθρώπων.  Ορισμένες ομάδες, συμπεριλαμβανομένων των εργαζομένων στην...